Kampania edukacyjna „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” ma na celu budowanie świadomości na temat żywienia medycznego jako integralnego elementu opieki zdrowotnej oraz wsparcie pacjentów i ich opiekunów w procesie leczenia. Od pierwszej edycji zrealizowanej w 2016 działania obejmowały edukację na temat wsparcia żywieniowego w chorobie nowotworowej. W kolejnych latach kampania została poszerzona o aktywności dedykowane neurologii, a także dotyczące żywienia dojelitowego przez specjalny dostęp do przewodu pokarmowego (bezpośrednio do żołądka lub jelita) z uwzględnieniem różnych jednostek chorobowych, w których jest ono stosowane.
Działania realizowane w ramach kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” skierowane są do:
W ramach IX edycji kampanii pod hasłem „Opiekun - kompetencje przyszłości" podjęliśmy temat wyzwań, z jakimi na co dzień mierzą się pracownicy-opiekunowie. Wypracowaliśmy konkretne propozycje działań – m.in. manual dobrych praktyk, które mają na celu zaadresowanie potrzeb pracowników-opiekunów w środowisku pracy. Manual do ściągnięcia tutaj: https://zywieniemedyczne.pl/o-kampanii/opiekun-kompetencje-przyszlosci/
Karta Praw Opiekuna to unikatowy i pierwszy tego typu dokument , będący praktycznym narzędziem, wspierającym opiekunów w ich codziennych obowiązkach, który powstał w ramach IV edycji kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Jego autorem jest radca prawny, prof. dr hab. Dorota Karkowska, ekspert Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Karta stanowi odpowiedź na potrzebę dostępu do informacji na temat przysługujących opiekunom praw związanych z opieką nad osobą chorą. Karta dostępna jest na dedykowanej stronie www.kartaprawopiekuna.pl
Cykl Bohaterowie codzienności, składający się z nagrań trzech poruszających rozmów z opiekunami, którzy postanowili podzielić się swoimi historiami, powstał w ramach IV edycji kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Jego celem było zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby opiekunów oraz zainspirowanie każdego widza do choćby małych gestów, które mogłyby wesprzeć tych cichych, codziennych bohaterów. Cykl dostępny jest na kanale Youtube: https://youtu.be/xI6q4WlHmgM
12-ego lutego 2018 roku po raz pierwszy obchodzony był Ogólnopolski Dzień Opiekuna, powołany w ramach III edycji kampanii „Żywienie medyczne – Twoje posiłki walce z chorobą” dzięki wspólnej inicjatywie organizacji pacjentów. Jego celem jest zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby opiekunów, a także podziękowanie im za ich wsparcie. To także apel o zwiększenie działań edukacyjnych oraz realną pomoc, która może poprawić jakość życia i ułatwić sprawowanie opieki nad bliskimi chorymi. Więcej informacji o Ogólnopolskim Dniu Opiekuna znajduje się na stronie: http://zywieniemedyczne.pl/o-kampanii/ogolnopolski-dzien-opiekuna/
„List do Opiekuna” to akcja społeczna, zrealizowana w ramach III edycji kampanii „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”, której celem było pochylenie się nad codziennymi problemami opiekunów i zainspirowanie społeczeństwa do docenienia i podziękowania za ich wsparcie w walce z chorobą. Inicjatywę zainaugurował emocjonalny spot z udziałem osób, które doświadczyły w swoim życiu poważnej choroby, takiej jak nowotwór lub udar mózgu – Jerzego Stuhra, Joanny Zielewskiej i Tomasza Ciepłego. W tej dwuminutowowej, emocjonalnej opowieści, wystąpili ze swoimi najbliższymi, którzy byli dla nich nieocenionym wsparciem w trakcie walki o powrót do zdrowia. Spot dostępny jest na kanale Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=f8aMg4dw1EQ&t=2s
Kampanię od początku powstania wspiera wiele towarzystw naukowych i organizacji pacjentów:
Kampania „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” zdobyła nagrody w najbardziej prestiżowym konkursie branży public relations „Złote Spinacze”. Konkurs ma na celu zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce.
Brązowy Spinacz w kategorii „Medycyna i Zdrowie” 2021
Srebrny Spinacz w kategorii „Medycyna i Zdrowie” 2020
Srebrny Spinacz w kategorii „Medycyna i Zdrowie” 2019
Brązowy Spinacz w kategorii „Media relations” 2019
Brązowy Spinacz w kategorii „Media relations” 2018
Srebrny Spinacz w kategorii „Medycyna i Zdrowie” 2017
Więcej informacji na temat kampanii edukacyjnej
„Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” znajduje się na stronie:
www.zywieniemedyczne.pl